בלוג ליאור

cropped-IMAG0274.jpg

 

 

ליאור כוריאל

בן נהריה. נשוי לדבורה ואב לרומי, נועם, יאיר ועילי. תושב צור הדסה. אדריכל ומתכנן ערים. בוגר הטכניון, בוגר מנהל עסקים אונ' בן-גוריון ואונ' בוסטון. סייר אוויר, לוחם במלחמת לבנון הראשונה. מנכ"ל ויו"ר סי.איי.סי.די. על עבודותיו נמנים ישובים ומבנים במטה בנימין, הרי יהודה, גוש עציון וירושלים, קמפוס הייטק במסצ'וסטס, והשתתפות בתכנון מודיעין וממילא. ממייסדי עמותת אדם טבע ודין. שימש כמזכיר ישוב מגוריו וחבר מליאה במ.א. מטה יהודה. מומחה סחר אלקטרוני. מתמיד ב"חברותא" של קהילת צור הדסה ליהדות מתקדמת.

"נצור" הוא ספר הביכורים.

אשמח לקבלת כל הודעה, ביקורת, מחאה או תמיכה! אנא הוסיפו הערותיכם באופן חופשי.

One Reply to “בלוג ליאור”

  1. ב"נצור", רומן מתח היסטורי רב עלילות, ליאור כוריאל פורש מסכת מרתקת של נאמנויות, בגידות, היעלמויות, אהבות, חזון נשגב וייאוש קודר, שהם מתבליני החיים בארץ הקשה הזאת.
    גיבורי וגיבורות "נצור" צועדים, תוך גילויי גבורה עילאית, חולשה תהומית והקרבה עצמית אל קץ רב תהפוכות. דרכם מתפתלת מהמסתורין האופף את נפילת הל"ה בתש"ח, דרך ישראל הצעירה, ועד עצם ימינו המדממים.
    בליל ירח מלא אורב משה לידידו חמדן. זה יהיה מפגשם האחרון. הלילה הוא יקרע את מעטה החשאיות בה מתנהל חמדן מזה כארבעים שנה, יחשוף את סודו ויגבה ממנו מחיר מלא על פשעיו. סיפור הלילה הדרוך נשזר בזכרונות חמוצים-מתוקים. מנקודת שבר בחייו – כישלון מבצעי בגרמניה שהיטה את מסלולו כמפקד צוות במוסד, עבור ברקמת התאהבויות משולשות, ועד לעליית משפחתו להתיישבות באחוזה סוריאליסטית, עליה מעיבה קדחת בנייה שלוחת רסן. רצח אהוב נעוריה של אשתו מפורר את התא המשפחתי, ומשה ממשיך את חייו כמתיישב בודד. את אחוזתו בונה עבורו חמדן, קבלן בניין פלסטיני נוקשה וחריף, והשניים נקשרים בעבותות מורכבים.
    בנעוריו היה משה האחרון לצלם את מחלקת הל"ה לפני שנקלעה לקרב הגבורה. בצילום מסתתר סוד שחידתו מלווה את חייו כצל. ברגעיו הקשים נתקל משה בתמונה האבודה וחייו משתנים כליל. הוא מתכנן לנקום בחמדן – אלא שהוא אינו יודע עדיין שזו עומדת להיות נקמה כפולה.
    ברגע השיא המתעתע של "נצור" מסתבר שלמציאות ולאופי האנושי פנים רבות ומורכבות מששיערנו… משם נפתח מסע חדש של תקווה.

כתיבת תגובה